Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Σέρρες, Κεντρικής Μακεδονίας, Greece
Είμαστε μια ομάδα μαθητών του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών. Το blog (ιστολόγιο) στο οποίο περιηγείστε είναι προϊόν συλλογικής δουλειάς. Ξεκίνησε με αφορμή ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που αναλάβαμε να υλοποιήσουμε με θέμα την έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας σε ηλεκτρονική μορφή. Η συντακτική μας ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Γιώργο Σιδέρη, Γιώργο Χατζή, Λευτέρη Νικολαΐδη, Γιάννη Φωτιάδη, Θάλεια Χατζηλάρη, Ελένη Φωτιάδου, Άννα Παπανικόλα , Χρύσα Μπαρμπούτη, Φιλίππα Κοπαράνη , Βίκυ Βαρελά , Κωνσταντίνα Καρύδα , Στέλλα Κεχαγιά , Μαρίτα Λαζαρίδου , Γιάννη Μαυρίδη , Δέσποινα Πολυχρόνη , Βασίλη Ζιώγα , Κατερίνα Μπασνά, Ηλία Πανταζή και Απόστολο Χατζηασλάν . Γενικός συντονιστής είναι ο φιλόλογος Μπάμπης Βουρλίδας.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Γνωριμία του μαθήματος ιστορία της τέχνης


Club Ιστορίας της τέχνης

                                                      

           Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας της τέχνης, οι μαθητές που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο Club, με την Βοήθεια της υπεύθυνης καθηγήτριας-συντονίστριας, δημιούργησαν και ασχολήθηκαν με ένα παιχνίδι γνωριμίας .
Σκοπός ήταν αφενός η γνωριμία μεταξύ των μαθητών, όσο αφορά την  προσωπικότητα και τις προτιμήσεις του καθενός, και αφετέρου η γνωριμία με διάφορα μουσεία του κόσμου.
            Για να υλοποιηθεί αυτό το παιχνίδι γνωριμίας, οι μαθητές έπρεπε να φέρουν, διάφορα  προσωπικά τους αντικείμενα, τα οποία χρησιμοποιούν καθημερινά, ή αντικείμενα που τους δημιουργούν ορισμένα συναισθήματα!!! !Φέρνοντας λοιπόν ο καθένας κάποια αντικείμενα στο club, παρατηρώντας και αναλύοντας τα, προσπάθησαν να τα  ερμηνεύσουν (για παράδειγμα, ένας  βάτραχος-παιχνίδι ή ένα παλιό θρακιώτικο βραχιόλι.)
Προσπάθησαν δηλαδή, εκτός από την επιφανειακή γνωριμία τους με κάποιο αντικείμενο, να το γνωρίσουν βαθύτερα να το επεξεργαστούν βάζοντας τη φαντασία τους σε πλήρη λειτουργία. διαφορετική(π.χ. Ο ψεύτικος  βάτραχος θα μπορούσε με την φαντασία να μετατραπεί σε πρίγκιπας.)Με τον τρόπο αυτό, επιχειρήθηκε η σύγκριση των αντικειμένων του κάθε μαθητή, με αντίστοιχα ή παρόμοια μουσειακά αντικείμενα. Το παιχνίδι αυτό , οδήγησε ακόμα και στην αναφορά/ανάλυση ρευμάτων/κινημάτων τέχνης….. 

Από το παιχνίδι που έγινε το συμπέρασμα που βγήκε είναι ό,τι  οι μαθητές με ομαδική συνεργασία, συνέθεσαν ο καθένας με τις ιδέες του ένα σουρεαλιστικό ποίημα, απελευθερώνοντας την φαντασία  και τις σκέψεις τους!!!!!!
Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι η διαδικασία γνωριμίας με τα αντικείμενα των μαθητών, κατευθύνθηκε και συνοδεύτηκε από συγκεκριμένες ερωτήσεις:
-Τι σχήμα έχει
-Τι χρώμα έχει
-Τι μέγεθος έχει
-Τι μυρωδιά έχει
-Είναι βαρύ/ελαφρύ
-Κάνει θόρυβο
-Ποιος το έφτιαξε
-Για ποιόν λόγο
-Πότε
-Το αντικείμενο αυτό, ποιος το χρησιμοποιεί
-Πως χρησιμοποιείται
-Η επιφάνειά του είναι τραχιά/λεία
-Γιατί το αγαπάς/το μισείς
-Τι σου θυμίζει/Τι συναισθήματα σου δημιουργεί…………………............................
Με αυτές τις ερωτήσεις, οι μαθητές βοήθησαν στην περιγραφή των αντικειμένων, και στα συμπεράσματα τα οποία σχημάτισαν για τι καθένα.
Μετά από την διαδικασία αυτή, επιτεύχθηκε τελικά η γνωριμία μεταξύ των μαθητών, και η πρώτη επαφή με τα διάφορα μουσεία του κόσμου, και με τα εκθέματα τα οποία φιλοξενούν. Η διαδικασία, θα ολοκληρωθεί με την επίσκεψη των μαθητών του club της Ιστορίας της τέχνης, σε κάποια μουσεία της περιοχής!!!! Η επίσκεψη αναμένεται!
Ποίημα που συνέθεσαν οι μαθητές του club της Ιστορίας της τέχνης
Το μουσείο των συναισθημάτων μας !

Το μωβ περίεργο ρομπότ, μιλάει!
Ο γλυκοπράσινος βάτραχος πηδάει!
Η λευκή παραμυθένια χιονόμπαλα «χιονάει»!
Ο μωβ φωτεινός φακός «Made in China» φεγγοβολάει!
Το αρχαίο μπρούτζινο βραχιόλι, γεννοβολάει!
Η αηδιαστική μύγα, παρενοχλεί!

Όλα αυτά, παρόλο που είναι «αλλόκοτα» και «παρμένα»,
Φτιάξανε για ‘μας, μόνο για ‘μας, το δικό μας, το ολόδικό μας «μουσείο συναισθημάτων»…………………….