Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Σέρρες, Κεντρικής Μακεδονίας, Greece
Είμαστε μια ομάδα μαθητών του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών. Το blog (ιστολόγιο) στο οποίο περιηγείστε είναι προϊόν συλλογικής δουλειάς. Ξεκίνησε με αφορμή ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που αναλάβαμε να υλοποιήσουμε με θέμα την έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας σε ηλεκτρονική μορφή. Η συντακτική μας ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Γιώργο Σιδέρη, Γιώργο Χατζή, Λευτέρη Νικολαΐδη, Γιάννη Φωτιάδη, Θάλεια Χατζηλάρη, Ελένη Φωτιάδου, Άννα Παπανικόλα , Χρύσα Μπαρμπούτη, Φιλίππα Κοπαράνη , Βίκυ Βαρελά , Κωνσταντίνα Καρύδα , Στέλλα Κεχαγιά , Μαρίτα Λαζαρίδου , Γιάννη Μαυρίδη , Δέσποινα Πολυχρόνη , Βασίλη Ζιώγα , Κατερίνα Μπασνά, Ηλία Πανταζή και Απόστολο Χατζηασλάν . Γενικός συντονιστής είναι ο φιλόλογος Μπάμπης Βουρλίδας.

Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

Το άγχος των εξετάσεων


Καθώς πλησιάζει η περίοδος των εξετάσεων το άγχος παιδιών και γονιών, εκτοξεύεται σε υψηλά επίπεδα.
Σε αρκετούς μαθητές χειροτερεύει η ψυχολογία τους και εμφανίζουν κάποια από τα παρακάτω συμπτώματα:
*έλλειψη υπομονής – ευερεθιστότητα
*δυσκολία συγκέντρωσης
*δυσκολία στη μνήμη
*ξεσπάσματα θυμού
*ξεσπάσματα με κλάματα
*διαταραγμένος ύπνος
*ψυχοσωματικά συμπτώματα


 Είναι σημαντικό για τα παιδιά να έχουν συναισθηματική υποστήριξη και ενθάρρυνση από του γονείς. Τα παιδιά χρειάζονται επιβράβευση και όχι γκρίνιες.

 Από την άλλη οι μαθητές πρέπει να διατηρήσουν την ψυχική τους υγεία καθώς και να επιστρατεύσουν όλη τους την υπομονή.
Ποτέ λίγη ώρα πριν τις εξετάσεις δεν ρίχνουμε μια τελευταία ματιά. Αυτή η τακτική οδηγεί σε σύγχυση.
Κατά την διάρκεια των εξετάσεων ας ξεκινούν πάντα από αυτό που γνωρίζουν καλύτερα και ας είναι με θετική σκέψη και αισιοδοξία.

Μερικές ακόμη συμβουλές που θα βοηθούσαν την ψυχολογία των μαθητών την περίοδο των εξετάσεων είναι οι παρακάτω:
*ενεργοποίηση κινήτρου
*ενθάρρυνση από τους γονείς
*ήρεμο οικογενειακό περιβάλλον
*τεχνική διαβάσματος (π.χ. ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, όχι πολύχρωμες και πυκνές υπογραμμίσεις, σωστά διαλλείματα)
*βραδινός ύπνος
*ελαφριά και ποιοτική διατροφή
*αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση (δεν συγκρίνω τον εαυτό μου με τους άλλους)

Ας οραματιστούμε την επιτυχία, αφού κοπιάσουμε πρώτα για αυτήν.

Πηγές: Μάνος Τζίτζηρας κλινικός ψυχολόγος, καθώς και σκέψεις μαθητών και παιδιών από πανεπιστημιακές έρευνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: