Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Σέρρες, Κεντρικής Μακεδονίας, Greece
Είμαστε μια ομάδα μαθητών του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών. Το blog (ιστολόγιο) στο οποίο περιηγείστε είναι προϊόν συλλογικής δουλειάς. Ξεκίνησε με αφορμή ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που αναλάβαμε να υλοποιήσουμε με θέμα την έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας σε ηλεκτρονική μορφή. Η συντακτική μας ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Γιώργο Σιδέρη, Γιώργο Χατζή, Λευτέρη Νικολαΐδη, Γιάννη Φωτιάδη, Θάλεια Χατζηλάρη, Ελένη Φωτιάδου, Άννα Παπανικόλα , Χρύσα Μπαρμπούτη, Φιλίππα Κοπαράνη , Βίκυ Βαρελά , Κωνσταντίνα Καρύδα , Στέλλα Κεχαγιά , Μαρίτα Λαζαρίδου , Γιάννη Μαυρίδη , Δέσποινα Πολυχρόνη , Βασίλη Ζιώγα , Κατερίνα Μπασνά, Ηλία Πανταζή και Απόστολο Χατζηασλάν . Γενικός συντονιστής είναι ο φιλόλογος Μπάμπης Βουρλίδας.

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

''Ανακύκλωση'' οχημάτων.


Οταν ένα ζευγάρι παπούτσια τρυπήσει (οι περισσότεροι) το πετάμε, όταν τελειώσει ένα απορρυπαντικό ανακυκλώνουμε τη συσκευασία του, αφού ολοκληρώσουμε την ανάγνωση των εφημερίδων τις στέλνουμε και αυτές για ανακύκλωση. Οταν όμως το αυτοκίνητό μας ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του τι θα το κάνουμε με δεδομένο ότι δεν μπορούμε να το πετάξουμε απλώς στα σκουπίδια; Θα το ανακυκλώσουμε και αυτό.


Στη χώρα μας κυκλοφορούν σήμερα πάνω από 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 15 ετών, τη στιγμή μάλιστα που ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην υπόλοιπη Ευρώπη μετά βίας αγγίζει τα 13 χρόνια. Οταν όμως το αγαπημένο μας σαραβαλάκι, με το οποίο είμαστε «δεμένοι» συναισθηματικά, αποφασίσει να μας εγκαταλείψει ο ιδιοκτήτης οφείλει να το αντιμετωπίσει με «στοργή». Δεν είναι λίγοι δυστυχώς οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που επιλέγουν αντί της ανακύκλωσης, να αφήσουν το παλιό όχημα μόνιμα παρκαρισμένο στον δρόμο. Αρμόδιος φορέας για την περισυλλογή των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων από τον δρόμο είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στον Δήμο Αθηναίων περίπου 1.500 οχήματα καταλαμβάνουν μόνιμες θέσεις στάθμευσης, ενώ θα έπρεπε να έχουν μεταφερθεί σε κέντρο ανακύκλωσης. Συνεργεία του δήμου μάλιστα μετέφεραν στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου του 2007 οχήματα, απελευθερώνοντας περίπου 2.000 θέσεις στάθμευσης.

Πού μπορεί όμως να απευθυνθεί ένας ιδιοκτήτης οχήματος το οποίο έχει ολοκληρώσει τον «κύκλο ζωής» με δεδομένο ότι δεν μπορεί απλώς να το τοποθετήσει σε έναν κάδο ανακύκλωσης; Ο επίσημος φορέας ανακύκλωσης των οχημάτων είναι η Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2004 και εξουσιοδοτεί με τη σειρά του κέντρα ανακύκλωσης αυτοκινήτων. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν εξουσιοδοτημένα κέντρα σε 35 δήμους της χώρας που παραλαμβάνουν το όχημα, παραδίδοντας στη συνέχεια στον κάτοχο πιστοποιητικό καταστροφής με την έκδοση του οποίου ολοκληρώνεται και η διαγραφή του από τα μητρώα. Από το 2004 έως το 2006 έχουν ανακυκλωθεί από την ΕΔΟΕ συνολικά 36.686 αυτοκίνητα ενώ μέσα στο 2007 (έως τις 25 Σεπτεμβρίου) ανακυκλώθηκαν 23.562 οχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΔΟΕ από τα 30.000 οχήματα που ανακυκλώθηκαν το 2006 προέκυψαν 600 τόνοι ελαστικών, 250 τόνοι μπαταρίας, 80 τόνοι ορυκτελαίων, 30 τόνοι πλαστικών και 60 τόνοι τοξικών υγρών και στερεών. Επίσης, ανακυκλώθηκαν περίπου 18.000 τόνοι σιδηρούχων μετάλλων. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν επιθυμεί να το αποσύρει, με δεδομένο μάλιστα ότι δεν έχουν θεσπιστεί κίνητρα από την Πολιτεία για την απόσυρση, χωρίς να επιβαρύνεται με τα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να δηλώσει στην εφορία προσωρινή ακινησία, η οποία όμως ισχύει μόνο για 12 μήνες

Δεν υπάρχουν σχόλια: